On my own..

Ja har kommit på att ja klarar mig så jävla bra på egen hand..
Och ja kan inte bli mer lycklig än vad ja själv väljer..
Börjar se lite klarare och det är verkligen inte så här ja vill leva,,
Bli beskylld o anklagad för allt, dömd för den person ja verkligen är.. dömd för mina värderingar.
Det är därför ja undrar varfär man älsar någon, är det inte för den man är??
Ja trodde ja va kär, men ja är nog kär i kärleken och det som aldrig varit, utan en bild om va ja egentligen vill ha..
Vissat stunder har varit precis allt det där, men oftast så har det varit helt avskyvärt..
Människor som bara ställer upp, om man är på deras sida, och människor som inte ser va man gör för andra..
Och sedan gör man ngt fel och så duger man inte längre.. och allt man har gjort och ställt upp på bara försvinner..
Folk som ger sig ut för att va så goda och präktiga, men borde komma ner från sina häga hästar..

Nu känns det som en riktig befrielse för dom som är mig närmast hjärtat vet vem JAG är och dom förstår!!..
förstår även när ja tänker helt galet fel.
Ja vet att ja duger precis som jag är och ja är en riktigt go och omtänksam tjej med hjärtat på rätt ställe men i helt fel sällskap, så ja har tydligen odlat fram en hel del sidor hos mig själv som ja avskyr..
Men nu har ja äntligen befriat mig själv från att försöka bevisa för dessa människor att ja duger som jag är, för det spelar ingen roll vad dom tycker, för för dom känner mig inte och tar inte reda på fakta..
I deras värld är allt tillåtet när det handlar om deras egna, och där ingår uppenbarligen inte jag..
Trottas att ja gett så mkt av mig själv och försökt i många situationer men det uppskattas inte längre..
Sånna människor klarar ja mig bra utan..
Så nu är det dags att bli lycklig igen och leva livet fullt ut tillsammans med min son.. Min underbara lilla kotte ;)

Känner riktigt nu hur så mkt ilska försvinner, så mkt falskhet under så lång tid!!
Men ja ska bli mig själv igen, för ja är stolt över den ja är.. sen får folk tycka precis som dom vill.
För dom som är mig närmast hjärtat, dom älskar mig för den jag är!!

lär dig livets svåra gåta.. Älska Glömma och FÖRLÅTA!!
Kan man inte göra det så kan man aldrig gå vidare, och livet blir bara bittert!!..

Kommentarer
Postat av: Lena

Du är sååå klok M!! Instämmer till fullo!

2008-02-13 @ 18:46:31
Postat av: Jen

guu vilket bra inlägg!! du är på RÄTT väg bruttan!! du är en helt underbar tjej o det är helt o hållet pga din personlighet o allt du verkligen gör för andra utan att ens reflektera över det! LÅT ALDRIG ngn få dig att känna annorlunda! you rock! Du kommer att få det jättebra nu i din egna lgh!

2008-02-13 @ 22:14:18
URL: http://coffeetime.blogg.se
Postat av: JAG

det är så underbart att folk verkligen uppmärksammar mig!!.. ja uppskattat er verkligen =).. men det är svårt att leva som man lär!!.. men uppmuntande ord får en att kämpa på!!.. tack för att ni finns..

2008-02-13 @ 22:23:23
Postat av: Tess

Hej M!
Hittade din blogg av en slump, hoppas allt är bra med dig? Glömde be F hälsa till dig när jag träffade han hos Ronny i helgen. Hittar du på om dagarna då, lust att ta en fika någon dag?

/Kram Tess - grannen i huset brevid.

2008-02-20 @ 02:49:10
URL: http://www.tezans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0