inte över..

på lördag ska dom läsa upp Connys namn i kyrkan..
ja mår piss.. han finns i mina tankar flera ggr om dagen. o ja gråter o gråter..
Alla grälar runt mig o ingen verkar se..

vet vilka nära vänner ja har som ja kan prata med men det går bara inte..
dom ja vill prata med o behöver prata med är inte mottagliga..

1 år har snart gått men min sorg har fortfarande inte kommit i gång..
ja är mörkrädd om nätterna, o massa saker i vardagen påminner om C..

så fort dte är en kista, en kyrka, en präst en ljuslykta.. va som hellst..
en sån bil han hade,. när ngn pratar om sjukdom o död..

o ja blir så jävla arg när ngn annan drar upp det o när folk rynkar på näsan åt mig..
o det är folk som är nära mig..

halva mitt liv har ju dött, o det känns som ja backat 10 år..
o idag är ja så besviken på hur mitt liv ser ut.. i helhet..
fast ändå mår ja skapligt o är rätt nöjd.. ja jag vetd et låter rörigt..

ja har min underbara son, min hund, mitt jobb som ja verkligen trivs med..
ja klarar mig helt på egen hand..

MEN, ja mår piss o det går tyvärr ut över just dom där undebara sakerna i mitt liv.. speciellt nick o ja känner mig så värdelös som mamma ibland..fast ändå har vi det jättebra han o jag..

ja klagar här för ja vet inte vart ja ska vända mig.. fömodligen så är det inte så illa som det låter..

Men iaf.. ja saknar C varje dag, o ja är så arg på han för att han tog sitt liv..
så arg på min omgivning, så glad för alla minnen o så ledsen för hur allt gick snett..

detva som igår ja höll hans hand innan vi stängde av respiratorn.. hans hand precis som ja minns den..
hans ansikte va föryngrat 10 år.. han bara låg där.. fick dö ensam.. o så arg ja är för det.. för ja som icke biologisk dotter fick inte va med vid beslutet.. men ja fick gå in precis efter o han va fortfarande varm.. min pappa..

sen tog vi ett sista avsked utan alla slangar o sånt.-. då va han så kall, men det va hans underbara hand.. precis som vanligt.. minns precis hans hand.. min bror la sig på hans bröst, det va så naturligt..
Men ja kan än idag inte förstå att han är borta.. ja klarar inte av att prata om det o när det väl bubblar upp så kan ja inte ringa ngn.. o det är ofta sent o mitt i natten.. ja drömmer om honom..

när ja va 5 hade ja en önskan.. ja stog i detta hyreshus högst upp o tittade ut genom fönstret..
sa till min mamma.. ja önskar du blev ihop me conny o ja önskar en lillebror..

ja fick BÅDA.. =)..

Kommentarer
Postat av: jen

när det bubblar upp massa tankar fåååår du inte tveka att ringa!! min mob är på dygnet runt just för att folk ska kunna ringa om det är ngt! jag finns alltid o bara ett samtal bort.. kom ihåg det!:) kramar i massor

2008-10-27 @ 10:11:46
Postat av: Marie

Gumman.. !

Vi finns här runt dej hele tin.. Kanske inte så nära som du behöver.. men vi e här!!

Spotta ur all galla, d e nyttigt!!

2008-10-27 @ 11:57:52
URL: http://marij.blogg.se/
Postat av: Anonym

önskar att jag kunde göra något för dig......(f)

2008-10-28 @ 21:58:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0