LÖNEAVDRAG

Ja fy fan alltså.. 4 dagars föräldraledighet... 3000 spänn.. GRISEN säger ja bara!!
Vilket ja trodde dom dragit förra månaden,men till min fasa upptcäkte ja att det handlade om ngt HELT annat..
suttit i tele med lönekontoret.. ganska sur när ja ringde men glad efter.. det är ju inte deras fel..

Så imorgon blir det att både ta tag i schema ansvarig och chefen..
Och vad är mina rättigheter undrar jag??.. så man inte viker sig, eller skäller i onödan..
Har en tendes att backa för man är ung, o nöjer sig.. inte moppsa upp sig..
Men det handlar ändå om 1600 spänn..

ja skulle börja igen efter mammaledighet i augusti.. fick schema från den 5 o månadslön från den 4..
och då har dom satt FP dom 3 första dagarna vilket ja inte ens tagit ut eller räknat med.
För dom satte ihop en schema rad av turer som fanns kvar o det fanns från den 5..
pratade med chefen på sommaren om att börja 1 månad tidigare än väntat..
Och ja tycker inte det är rätt när ja ändå gjort mina timmar fast 2 arb tillfällen fattas,.. men ja har ju inte ens lagt schemat själv o fick varsegod att nöja mig med dom turer som fanns kvar.. o sen får man inte ens betalt.. utan AVDRAG!!..

så lönebeskedet denna månaden va ju super.. INTE!!.. o nästa månad blir det vård av barn plus sjukdom.. JIPPIE!!..
Nu ska ja ringa o skälla på Försäkringskassan också!!..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0