Att lyckas..

Satt idag vid middagen och funderade va det är som gör att man lyckas..
Tänkte på en topp bloggare som blivit kände o fått så många förmåner i livet tacke vare det..
Gratis resor, sponsrad och får saker hem skickade..
en ung tjej som själv är imponerad av!!.. är givetvis glad åt hennes vägnar.. tro inget annat!!..
Hon har gott om pengar o jobbar som modell.. går i skolan o har fått jobb många bara drömmer om..
reser i världen o följer sina idoler..
Ja tänker också på skådespelare, artister.. folk som föds i rika familjer.. som kan handla allt.. köpa alla mode kläder.. resa vart som hellst i världen o nör som hellst.. bo på det dyraste hotellet..

Och så tänker ja på folk precis som jag..
Som jobbar o har hand om barn o djur o mig själv..
köper allt som vi kan tänkas behöva..
planerar in små utflykter som ex Nordens ark..
kanske kommer bli en o annan utlandsresor.. som ja då själv måste arbeta för o spara till..
Köper mina H.M kläder o ibland har ja inte kanske inte ens råd..
som får använda avbetalning o ta billåner!!.. MEN, ja klarar mig själv o ja har det ändå gott ekonimiskt o lever gott..
Det kunde ja inte drömma om för 6-7 år sedan när ja verkligen stog på egena ben ordentligt.. då va det skit jobbigt att få det att gå ihop!!.. Idag är det för mig rena lyxen!!..

Och så tänkte ja så här.. lyckost unga tjej.. som lyckats så bra redan.. vilket liv hon lever nu o vilket liv hon kommer ha,,
HON har lyckats o hon kan resa o hon har pengar!!.. kan shoppa o va ekonomiskt oberoende..
(tillaggas bör att ja känner inte denna personen så förutom bloggen så vet ja inget om hur hennes liv ser ut.. det är kanske inte alls som det verkar, och hon har säkert sina vardagsproblem hon kämpar med som alla andra).. menar inte att pengar gör en person mer lycklig.. utan detta va om att lyckas..

Men sen tänkte jag.. har hon lyckats bättre bara för att hon är ung o "haft tur"..
har hon lyckats bättre än mig.. (ingen tävlan,absolut inte)
Jag kommer nog aldrig leva det livet o ha dom eknomiska förutsättningarna, eller vara kändis på det sättet!!..
Men,, har verkligen alla skådisar o artister lyckats bättre.. det är ju ett sånt ideal idag.. att dom är bättre.. eller??

Än då ex ja som fått kämpa.. som har vänt på varje krona.. som jobbar o som kommer kunna åka på resor o kunna handla kläder,prylar etc.. bara att det tar mig längre tid??..
(och nu menar ja inte att alla som är kända eller har gott ställt inte fått kämpa i livet)..

Utan bara teoretiskt.. är det rättvist att säga att man lyckats bättre bara för man är hägre uppsatt o tjänar bättre??

jag ändrade iaf min egen syn livet idag.. älskar sånna stunder. när man tänker till lite extra!!..
och ser saker ur nya perspektiv..
Vet inte riktigt om ja fick fram mina tankar här nu riktigt!!:.
Menar absolut inte att trampa på ngn eller att ngn människa är värd mer eller mindre.. verkligen inte!!..
det är egentligen en fråga.. och ja själv har inget direkt svar!!..

alla lyckas på sitt sätt.. vare sig det är enkelt eller inte!!..
Men ja själv nedvärderade MIG när ja tänkte på, att den där tjejen.. hon har verkigen lyckats..
och sen slog det mig.. DET HAR JAG OCKSÅ!!..

Kommentarer
Postat av: Sara

För några veckor sedan blev jag medlem här: http://www.freestreet.se/?r=1427 sen dess har jag fått hem presenkort till ett värde av 950 kr. Helt otroligt och helt GRATIS! Det bästa är att man själv får välja vilka butiker man vill spendera presenkorten på, jag har bland annat valt H&M och cdon.com. Bli medlem du med, det är jättelätt =)



PS. Kika gärna in på min blogg och svara på dagens fråga DS.

2009-04-23 @ 13:23:07
URL: http://ertansara.blogg.se/
Postat av: Mary

Ps.. Kika gärna in på min blogg... bla, bla, bla..

Puckon...

Kolla inte hennes sida mickis... =)



Jädrans va du filosoferar.. ja e lycklig för att du e lycklig, så vi e lyckliga.. =)

2009-04-23 @ 20:09:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0