Djup..


Jag är djup, jag tänker..
Jag känner, jag saknar!!..

Hade tänkt återvända til bloggen med humor, med glädje..
Men det är faktiskt inte därför ja har min blogg..
Ja har den för att få ut mina funderingar!!..
formulera mig i ord..
Så ja.. det kanske är en dyster blogg, en känslosam, en djup!!..
en oförstående.. Men det är ja o mitt inre.. som ja inte har ngn att direkt dela det med-...
Så därför plitar jag ner det här, så lyckas ja dela det med många ändå!!..

För det är här är JAG!!.. det kan inte bli mer äkta, mer rent!!..
Ni som känner mgi vet att ja är en glad tjej med humor,.,. galen o busig..
Lite annorlunda :P frispråkig o smått tokig!!..

Så om det är så allvarsamt o djupt.. ja då kommer ni mig in på livet!!--



Det som rör sig i knoppen nu är min familj..
jag tänker mkt på dom.. ja saknar alla..
Jag gråter, jag tar ställning!!..

Tiden på jorden är viktig.. den är skör!!..
När man grubblar.. när man tänker på döden..
en dag finns inte människorna vi älskar..
Och vi vet inte vilken dag.. kan man förlika sig med det??..
alltså det händer varje dag..
människor förlorar människor..
Så det borde inte vara "en stor sak".. alltså, man läser om det.. man tänker.. usch va hemskt.. hur klarar man det.-.
man man kan inte veta förän man står där själv..
man tänker.. hur kommer ja klara det??.. hur är min sorg.. hur lever man vidare??.
utan ett syskon? utan en förälder??. sin bästa vän??..
hur skulle livet se ut??..

Och det händer varje dag!!..
ja vet inte hur ja ska förklara hur ja menar med inte en stor sak!!..
det låter ju hemskt att säga så.. men alltså.. det är så vanligt.. så man borde kunna va förbered!!..
att man vet att man kommer förlora ngn... att man vet att man ska leva vidare så det är bara att fälla en tår o sen gå vidare??.. för så händer det ju varje dag??..

MEN, inte i varje enskild individs liv..
DÖDEN.. hur påverkar den oss?.. hur påverkar den dig??..
det tar ju bara slut.. man ser aldrig personen igen.. livet blir totalt förändrat!!..
Minnen finns.. känlan finns..

Men hur lär vi oss förlika oss o leva med den??..

Borde man inte när man vet hur lätt det kan händ vara förberedd??..
Måste det bli en tragedi??.. när vi vi VET att det händer..varje dag..

Åååå, ja vet inte hur ja ska formulera mig..
bara den djupa människan förstår mitt tänk..
Det är inte så som allt ser ut att vara!!
det gömmer sig mkt tanke bakom mina ord!!...

Kommentarer
Postat av: Mary

Bloggen är till för att skriva av sig... De som inte är intresserade behöver inte läsa.. men vi andra, som faktiskt är intresserade av dej o ditt liv e tacksamma =)

2009-12-20 @ 11:57:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0