Inget på Tv :(

vart är alla bra tv program egentligen??

nu har ja diskat o röjt undan.. Nicolai somna gott i sin säng.. shit va bra det går i den nya sängen..
jag är förvånad!! och imponerad..
Idag va en dag då det slog mig att han helt plötsligt leker själv,,
alltså han sysselsätter sig o leker med saker.. gör ljud o pratar för sig själv..
Man märker inte övergången utan helt plötsligt från att han varit liten o krävt all uppmärksamhet så kan han ju leka själv o har han inget att göra så hittar han på ngt..
va hos farmor igår o min kusin idag o det är väl när man är borta som man märker hur det ändrat sig..
När det inte finns en massa saker utan han nöjer sig me det han får fram i fantasin..

Med mig i vardagen så blir han ju mkt själv om ja ska få gjort ngt..
ja kan inte leka me han jämnt o behöver han min uppmärksamhet så får han va med o fixa me det som ja gör..
ja leker faktiskt inte så mkt med min son utan det gör han själv,,

våra stunder tillsammans är i soffan o i köket när vi lagat mat o äter o fixar..
klart vi leker ibland men faktsikt så gör han det mest med sig själv eller tyzon..
tror iofs att det är nyttigt..
Finns inget värre än när barn hela tiden ska ha sina päronsa uppmärksamhet o dom ska sysselsätta barnen HELA tiden.. o bara tjatar i gnäller!::. OCH att föräldrarna gör det dessutom..
det är ju där det ligger.. på päronen!!..

Nej.. fantasi o kunna sysselsätta sig..
det är ju så det är--. dom föds in i våran värld som också blir deras..
ja är ju hans förälder,, inet hans lek kompis..


Kommentarer
Postat av: eva

Håller med dig!!!!

vilket fint kort föresten:)

kram

2009-03-17 @ 08:00:28
Postat av: jempa

å va fina ni är! vill ha sommar nu!

2009-03-17 @ 09:53:07
Postat av: Marie

Myspysar där =)

2009-03-17 @ 15:58:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0