Min förlossning..

Såg precis på vänner o ja blev så rörd..
Rachel o Ross fick sin babygirl o ja mindes precis hur det va när min lille fis kom till världen..

Här är våran historia...

Nick va beräknad t den 15 Maj.. som också är min älskade bonuspappas födelsedag!!.. miss you..
Men ingen nicolai syntes till.. inte det minsta rörelse i magen.. hade heller inte haft några direkta förverkar..
Natten till den 17 gick ja o la mig på soffan.. F snarkade så enormt som vanligt.. o han stackarn hade sovit på soffan i 9 månader.. kunde inte me att väcka han ännu en gång..
vakna iaf 06.15.. kändes som en smäll inne i mig som inte gjorde ont.. behövde på toa.. reser mig o ja.. där kom en bubbla genom hönan som exploderade o vattnet kom.. knep ihop o ut på toa...
FRANCO, VATTNET HAR GÅTT!!!..
lagom trött, fatta inte riktigt. tror han sa en rolig kommentar..
första värken kom inte långt efter..
tappa upp ett bad o kröp ner.. Franco ringde min mamma osm skulle köra o till FL.. ja fick bada. =)
mamma kom o fick åka hit o dit o lämna tyzon o tanka bilen o allt som skulle göras :P
ringde min farmor o min pappa.. du ska bli morfar idag!!

Ja duschade bara för att det skulle va gjort.. så fort ja rörde mig kom en värk..
franco fick packa det sista o fick i sig frukost.. ja drack nyponsoppa..
stapplade mig ut i bilen med handduk runt huvudet.. nu kändes det..
va inne på FL kl 09 ca.. det gick undan dit in har ja hört :)
värkarna kom tätt o mamma va orolig att vi inte skulle hinna. men det är lugnt sa jag.. ingen fara om ja skulle föda i bilen..
*haha*.. trodde nog inte det skulle göra så mkt mer ont än det gjorde då..*yehh right*..
Ja trodde ja hade stenkoll på vart vi skulle som ja sagt hela tiden att ja vet vart vi ska..
men det visste ja visst inte.. tog ett varv runt näl =)
väl inne gick franco in o anmälde..
ja kunde inte gå.. dom kom med bår o hämta mig o rulla på.. ja mådde så illa.. dom prata o ja kunde knappt svara.. ville bara ligga stilla för värkarna kom så fort ja va i rörelse..
Väl inne på rummet så spydde ja.. nästan på en ssk,s fötter.. hon va inte så nöjd..
Bytade kläder o fick på mätapparater..
shit ja va stor =).. 108 KG.. OMG
har även lustgas här.. va rädd att bli hög men det blev ja ju inte.. va ju bara trött mellan värkarna men det va skönt..
ja hade full kontroll på lustgasen sa min BM =)

hade även on BM student. en rosa.. som bröt givetvis.. har absolut inget emot brytningar men ja trodde ja skulle bli galen när hon stog o tjata på mig om ditt o datt..
Elektroner fick ja upp i murran som skulle sitta på nicks huvud.. som lossna kanske 2-3ggr..
dom hade även fingrarna uppe i murran o kände på huvudet genom värkarna.. o FY FAN va det va otrevligt.. studenten stog me handen inne genom 2 värkar o då fick ja fan nog..

Mamma va med inne som moraliskt stöd.. men hon o franco fick sitta i ett hörn o inget säga.. haha
ja ville ha det helt tyst o ingen fick röra mig..
ja kunde inte prata, inte skrika,inte gråta.. varje värk gick ja in i mgi själv som i trans..
kunde inte ens röra mig..
ville legat på sidan men det kändes värst..
Lilleman somnade en vända i magen vilket ja tyckte va superskönt men då kom BM studenten med ett glas iskallt vatten för att få liv i han.. drick upp alltihop..ett stort jävla glas.. det va jobbigt.. *pust*

ja fick för mig att kissa också för ja va så rädd att bli tappad..
bäcken gick inte så ja fick upp o skulle sitta på en stol på bäcken.. men ja fick ju värkar så fort ja rörde mig..
ja fattar inte hur folk kan gå när dom har värkar o ens röra sig.. dom som springer runt i korridorerna..

Ja iaf så kom det en droppe eller 2 sen fick ja slänga mig på sängen för ja kunde bara att inte stå..
Till slut för det tog sån tid för han att komma ner, så fick ja upp o sitta på en stol..
som faktiskt va den enda mer sköna possitionen i det läget som va någorlunda..
glömde ju säga att ja ingen bedövning ville ha..
för ja va ju öppen ca 6-7 cm när ja kom in.. han är ute före 12 tänkte jag..haha..
franco satt o höll en värme kudde mot magen.
hade dn mot ryggen först för det va där ja hade ont.. men FAN VA ONT DET GJORDE DÅ..10 ggr värre..!!

satt o sov o andades. väste saft mellan varven!!
vid ett tillfälle iaf kom BM in o la handen så fint på mitt ben.. o ja bara morrade.. precis som marge i Simpsons.. hahaha..
mamma o franco tyckte det va lite roligt.. men ja kunde ju inte prata o va skulle ja göra..!!

ja iaf så kändes det som ja va kryst redo men det va ju personalbyte osv..
in kommer iaf en ny BM.. tack gode gud.. hon kände o ja sa att hur det kändes..
hon såg huvudet o äntligen fick ja krysta..

Innan när ja sa t den andra bm att det kändes som ja ville krysta.. ja då tog dom lustgasen o ja låg på sidan o typ krampa för det kändes som ryggen skulle gå av.. precis så känns det nu när ja får ont i ryggen men inte alls i samma smärtgräns såklart.. ger mig tusan på att ngt hände under min FL!!..

Jaja, ja böjade krysta... lite föra halv 3 tror ja.. franco på högra sidan o mamma på vä..
hon skulle egentligen inte vara med här men hon fick inte släppa handen.. dom hjälpte mig upp när ja krystade!!..
ville haft foton osv men aja, man kan inte få allt =)
en annan bm kommer in o säger.. ja här va det mycket hår.. *ROLIGT*..
ja alltså inte mitt hår =), eller det kanske va det också men inte det hon menade..
hans huvud tittade ju ut bra då..

Vid ett tillfälle säger franco.. o ja ser huvudet,, åhh nej, nu åkte det in igen...MEN FÖR HELVETE!!
inte riktigt va ja ville höra :P
ja tror han sa det 2 ggr men han påstår att det bara va 1 gång.. Hmm..
Ja iaf va det underbart att äntligen få krysta.. hon baddade med varmt vatten med en skön härlig svamp genom krystvärkarna.. o det kände så skönt mot murran.. det bästa av allt om ja ska va ärlig.. *haha*..
15.05 är han född mitt hjärta...
1 bilden.. han kom precis upp på magen...
det va som en hal fisk som kom dallrandes ut.. skit häftig känsla..
o lyftes direkt upp på mig..
Franco, det är en pojk.. Jag vet sa jag.. jag vet :)

Konstigt nog så kom det ingen tår.. det va så naturligt som att, jaha nu ä du här mitt hjärta !!..
Franco klippte givetvis navelsträngen


Tiden efter där minns ja lite dåligt..
vet att vi hjälpte han t bröstet o så där men sen är det suddigt..
vi fick ju fika.. jättefint.. varm choklad o smörgås.. det va sååå underbart!!..
Innan dess så låg ja o fisen o myste.. han låg bredvid o ja gick nog ner i varv..
precis när han kom ut så försvann all smärta.. bara så där... helt otroligt!!..
Moderkakan kom lätt ut.. BM virade den runt sin hand o ja tog i o den kom på en gång...
bild på den...

......Ja fick duscha o nick va med franco.. det sved lite men det gick bra.. va skakis benen o skulle försöka kissa..
kom några droppar o det kändes så skönt.. va livrädd för att tappas..!!
Sen satt vi bara där ja o franco o nick.. vi väntade på att få komma upp till BB..
fick goa mysbrallor o det kände skönt.. va lite svårt att sitta.. fick ju för tusan hemorojder utav det här..
aja, sånt är livet!!.. skulle haft en badring att sitta på.. får nog köpa med en om det skulle bli några fler barn :P
Vi va nog uppe på BB avdelningen runt 19 tiden..

Fick en mysig Bm där som hette sevince!!.. hon va underbar o hade humor!!..
Fick ett enkel rum o f fick stanna kvar o det va så fantastiskt!!.. ja tyckte det va så mysigt..!!


Här kommer lite bilder från FL O BB..
Min underbara skatt!!
fick till amningen där till slut med hjälp från BM..
Vi 3

Far o son första gången

Jag älskar er båda från djupet av mitt hjärta!!..

ÄLSKADE FISEN!!.. DU ÄR MITT HJÄRTA UTANFÖR KROPPEN



Rolig bild.. mitt bröst är större än hans huvud.. stackarn.. inte lätt att amma kan ja säga.. shit..




Här kommer lite blandade bilder från BB..






Det här va berättelsen om hur Nicolai kom till världen..
Ja älskar dig min lille son.. du är mitt allt o den enda som kännt mitt hjärta slå från insidan!!..
Du är det finaste, kärleksfullaste ja haft i mina armar..
Du är hela min värld!!.. min lycka,min oro,min kärlek.. Mitt LIV!!


Kommentarer
Postat av: eva

De e nästan så att man kan tänka sig en till;)...den kärlek man känner till sitt barn e ju helt otrolig....

2009-03-30 @ 20:52:46
Postat av: jen

oh shit nu var jag tvungen att lipa lite.. så fint! roligt att höra allt från en förlossning! ofta "förfinar" många berättelserna genom att bara säga.. "mm det gjorde ont" el ngt liknande.. här kom en riktig sann berättelse.. kul!

2009-03-30 @ 21:23:23
URL: http://liveyourdream.webblogg.se/
Postat av: Patti

Åh, de va verkligen fint skrivet!!! Så rörd man blir av att läsa andras förlossningsberättelse! Å så fina å underbara bilder!!! Kram

2009-03-31 @ 08:28:30
URL: http://www.metrobloggen.se/FiinGuzzilago
Postat av: Anonym

Ibland är man bra glad över att vara kille!!

Men samtidigt lite avundsjuk över vilken

närhet ni tjejer har till barnen..

Går inte att komma närmare än så.

2009-04-01 @ 15:01:13
Postat av: Marie

För det 1:a, snuskbild på blod o moderkaka.. BLÄ mickis, men förstår attd e helt normalt.. hmmpf..

För det 2:a, HALLÅ bröstmegavårtor.. Hahah..



Underbar atory bruden!!

2009-04-02 @ 15:15:47
Postat av: AC

Men duuu.. oj oj oj.. nu blev jag alldeles rörd ju..

Kommer ihåg mina pojkars fl som om det vore igår...

Ja du Mickis.. vi har allt gjort NÅGOT bra i våra liv.. hehehe.... och de kommer finnas kvar längre än oss själva.. GOTT det..

Kram kram

2009-04-04 @ 12:59:24
URL: http://annacarin77.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0