Din underbara hand..

Ja minns din hand i detalj..
den är precis framför mig..

När ja har saknat dig.. då har ja sett dina händer..
konstigt.. att veta precis hur dina händer ser ut...

När ja fick beskedet att du skjutit dig själv..
att du låg på sjukhus... då mindes ja din hand..

När ja kom till sjukhuset..
när dörrarna gled isär o ja fick gå in till dig..
du låg i en sjukhus säng..
slangar överallt... bandage runt ditt huvud..
Du såg så ung ut..

ja hade inte träffat dig på flera år!!..

Tårarna kom på en gång.. ja va förtvivlad..
ja fick sätta mig bredvid dig.. titta på dig..
Ja bad en sköterska..
kan ja snälla få hålla hans hand?.. ja vill se hans hand..

Hon tog fram den.. o ja höll din hand i min..
den va precis som ja mindes den..

Lite torr, välskötta nalglar.. smutisig efter allt arbete..
doft av olja!!.. dina vackra händer!!..

ja kunde inte förmå mig att tala till dig..
det gick inte.. ja hade främmande människor runt mig..
ja kunde inte... ja stannade inte så länge.. det kändes bisarrt..

Det fanns inget att göra.. respiratorn skulle stängas av...
ja ville vara med.. ja ville hålla din hand..
Men ja fick inte...
andra hade sagt att dom inte ville vara med när din låga släcktes..
så ja fick heller inte släppas in.. ja är inte din biologiska dotter.. så min önskan va inget värd..

Ja fick sitta i ett rum utanför dig..
och VÄNTA.. vänta på att din låga skulle slockna...
sen fick ja gå in.. BISARRT!!.. ja fick vänta på at du skulle dö innan ja fick träffa dig..

möjligen ville du dö ensam ifrån början...
men nu fanns det en annan möjlighet..
och det skulle inte vara främmande människor där..
Ja ville vara där.. ja ville hålla in hand.. ja ville finnas hos dig!!..

du va fortfarande varm när ja fick gå in igen..
ja höll din hand... min bror låg på din bröstkorg o din far pussade din panna,.
han sa.. du är den bästa son ja haft!!..

gråtandes följde ja korridoren..

En sista gång fick ja känna din hand..
se ditt ansikte..

du låg i ett litet rum..
det va nersläckt..
du hade inga slangar.. o du va fridfull..
det va ett vackert rum.. med lugn musik o ja tror ngn slags fontän..
har för mig att ja hörde porlande vatten..

men du va kall.. du va grå..
som en docka låg du på bädden..

Jag sa adjö till dig min far!!..

Tänk om vi fått lite mer tid..
ditt sista ord till mig va grattis.. mitt sista ord till dig va tack!!..

Du finns i mina tankar varendaste dag!!..
ja minns din hand precis lika bra!!..
och du fattas mig.. så otroligt!!..

förlåt om ja sårat dig.. förlåt för mitt jobbiga tonårshumör..
förlåt för alla missförstånd..
och förlåt för att ja inte gjorde en insats!!..
ja hade klarat det.. jag vet det!!:.
Förlåt mig!!...

     

Kommentarer
Postat av: Thorrén

Gud va fint du skriver, tårarna vill inte sluta rinna... <3

2010-04-16 @ 00:14:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0