Döden...

det tar slut.. man finns inte mer..
Varför räds vi döden?.. när vi vet att den finns..
den finns oss så nära... på några sekunder..

Jag tänker såklart just nu på Jens o hans familj..
Killen på 17 år som omkom i en olycka igår morse..
Som va försenad till bussen.. tog cykel istället..
och på ngt sätt körde in i bussen o hamnade under!!..
avled på plats ganska omedelbart!!..(detta av vad ja läst i tidningen)
hans föräldrar som va där strax efter--.- alla på bussen..
killen i andra hållplatsen som fick bevittna det hela..
det är så tragiskt.. så fruktansvärt tragiskt..
Han skule blivit 18 nu i början på Maj!!...

ja tänkte för mig själv idag när ja va ute på promenad me min son o hundarna..
nick sprang o skutta på trottoaren.. han vet att man ska hålla sig där..
att akta sig för bilarna..
men ändå.. tänk om han bara sprungit rakt ut.. på sekunder hade ja kunnat förlora min underbara!!..
tänk att vi lever, men döden är oss så himla nära!!..
på många många sätt!!..

varför är det så svårt att förstå.. det kan hända när som hellst!!..
varför kan vi inte ta hand om varandra??..

jag lider oerhört med denna familj.. det smärtar!!..
Vilken oerhörd sorg... HUR/KAN man ta sig igenom en sån sak..
Vilen oerhörd chock.. vilken smärta!!.. ingen har längre ngn mening!!..
tomhet.. tårar och ilska!!..

Jag kände dig inte.. visste inte vem du va..
Du bodde i ett område som ja känner som "hemma".. som trygghet!!..
det rinner tårar när ja läser om dig..
I tidningen.. dina vänners ord!!..

Vila i Frid Jens <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0