Massa inlägg på lager-.-.

Har en massa inlägg som ja vill få kluddrat ner..
men efter förfrågan så får ja börja med att presentera Zigge ordentligt :)

Jag har funderat lääääänge över en hund till..
inte för att tyzon inte klarar sig bra själv o mår gott..
men han är SÅÅÅÅ lycklig när han leker med andra hundar.. självklart!!..

I ett par år har ja väl funderat iaf..
Men dte har inte blivit av.. inte haft tid/trott att ja orkar med etc etc..

Men så en lördag här hemma..
började ja kika på blocket..
mailade på flera annonser..
o några dagar senare då ja glömt av det fick ja svar..
Ja började fundera igen...
o gjorde några dagar,.,.

åkte ner t Marie, satt där o bollade fram o tillbaka..
Han har stor chans att få cherry eye... dvs ett skönhetsfel där tårkörteln/tårkanalen åker fram i ögonvrån..
hans andra syskon har haft det.. alla utom en..
Fick ringa vet,, läsa på om detta.. etc etc..

Han va då dryga 4 månader.. Perfekt!!.. då är han inte så liten..
Han va redan van att va ensam hemma.. med andra hundar/katter självklart..
då familjen jobbade/pluggade!!..
Vilket ocksp va en fördel..

Ja iaf... så mailade ja iväg.. o prutade REJÄLT!!!..
fick svar.. o dom godtog mitt förslag =)..
vi styrde våran kos mot GBG.. ja marie o tyzon..
O zigge charmade oss o fick följa med hem :)

anledningen har såklart varit för att det ska va roligare för tyzon..
o ja gillar ju hundar, o har känt att det skulle va roligare med 2..

alla har varit sååååå negativa till att ja skaffat en vovve till..
O nej.. du som redan har så mkt.. hur ska du orka.. osv osv..

JA, jag har mkt.. JA ja tycker det är jobbigt me tyzon ibland..
men det är för ja MÅSTE ut me tyzon.. o det måste ja redan så det är inget nytt bara för zigge finns..
tyzon drar in smuts.. dammsuger varje dag REDAN!!..

Ja tycker inte det är speceillt mkt mer jobb..
dom är ganska likasinnade.. samma behov med motion osv..
zigges päls behöver ja dessutom inte sköta på samma sätt som tyzon!!,..

den enda som är jobbigt JUST NU, är att han ska rastas hela tiden..
men ja har ju baksidan så det är bara ut o kissa där emellan promenadtiderna..

o ja har ett fantastiskt jobb som gör att ja kan åka hem ngn gång o ta ut dom så dom får kissa..
stanna o prata me dom en stund..

Däremot, så kan ja nu se hur bekväm ja varit me tyzon..
hur han inte tagit plats.. så lydig han varit..
vart me överallt.. håller sig otroligt länge..
sover o inte stökar ner.. inte piper o ingenting!!..

så det är bara det valpiga som är lite mer jobb.. men det är oftast roligt!!
klart ja kan bli trött påt.. men det kunde ja innan också!!..

och dom busar, oj ava dom busar o leker!!..
o tyzon är så himla snäll mot den lille =)
däremot är Nicke hårdhänt.. :(
men han ska ju också lära sig..

Första veckan funderade ja.. har ja gjort rätt nu??..
Och JA, det gjorde jag... Han är redan som en i familjen som funnits hela tiden!!..


Välkommen till oss Zigge <3


Kommentarer
Postat av: Thorrén

Grattis till din lilla bebis, han ser ljuvlig ut, å ja tycker inte du ska behöva försvara ditt hundköp, de e ju du som ska ha hunden ingen annan, å även om jag är en av dom som svarade ärligt på din fråga om va ja tyckte så tycker ja nog att du gjorde rätt ändå, fniss... Du ska inte lyssna på mig. Ja önskar ja åxå våga å bara skaffa mig min jävla hund nån gång, men ja har ju tyvärr inget jobb som ja kan springa hem en snabbis från. Ja vill åxå ha bebis!! NJUT! Kramar

2010-04-16 @ 00:21:27
Postat av: Thorrén

Ja förstod att du inte pikade mig, men ja tog åt mig ändå! Haha Ja längtar så ja håller på å dö, men om man ska se de positivt så vet ju uppfödaren om att ja längtar som en gris så den dagen ja bestämmer mig kanske hon inte ställer massa frågor utan snällt bara ger mig en älskling, man kan ju hoppas iallafall, e några år sen ja va där å hälsa på nu, men ja har hållt årlig kontakt iallafall så hon inte ska glömma mig! ;) man får inte va dum!

2010-05-01 @ 22:31:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0