Sista året/n

Sitter o funderar över saker gjort sista året eller åren..
hur ja tänkt o vad ja gjort..
O det kan vända sig i magen.. vad ja ångrar vissa saker..
att ja gjort saker som ja redan innan, innesrt inne visste att det inte är jag o vad ja vill..
Att ja visste att ja gjorde "fel"..
Usch!!..

fast å andra sidan så har väl dessa erfarenheter fått mig att inse vissa andra saker..
fått mig dit jag är idag!!..
eller hade ja kommit dit ändå??

Man ska väl aldring ångra ngt man har gjort.
för just då gjorde man det ju o då kändes det väl rätt..
men så här i efterhand.. Kan ja verkligen önska att ja gjort annorlunda!!...





Jag har också kommit på mig själv i flera situationer..
jag har utvecklats.. mognat/blivit vuxen..
när ja är i vissa situationer.. hur ja för mig.. hur ja tänker o hur ja formulerar mig..
jag blir ju 27 nu.. o om man ska se bakåt.. hur utvecklignen skett.. iaf för mig..
Jag uttalar det ja vill ha sagt annorlunda.. ja tänker på ett annat vis o ja agerar annorlunda..
är det bara för man man blir äldre eller är det erfarenheter?
förmodligen en mix utav båda..

jag va ung o mer oklok vid 21..
träffade mannen i mitt liv?.. min stora kärlek..
3 år senare 24.. o innan jag såg klart va ja väl dryga 25..

så 4 år efter.. vuxen, barn o helt på egen hand..
man går ju inte tillbaka som man va vid 21.. men jag va vilsen..
Nu har ja hittat mig!!.. även om det är mkt strul..
så har ja hittat mig!!:. jag känner mig!!...

och det är då ja menar.. för den jag är.. då ångrar ja en hel del som hänt sista åren!!..
men å andra sidan kanske det har fått mig att utvecklas..
o nej hemska tanke.. ska ngt ja ångrar ha fått mig att utvecklas :(
det vill jag inte!!:. men man kanske kan säga, att idag vet ja vad ja inte vill..
att ja inte skulle göra det igen!!.. att ja vet vad ja vill ifrån början!!.. o hålla mig till det!!..
Och ja tänker då aldrig bara nöja mig!!.. jag vill leva!!.. inte nöja mig..

Kommentarer
Postat av: Mary

Du e en klok kvinna du.. Och du har mkt att vara stolt över oxå..

2010-04-20 @ 15:02:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0