Pris för hunnebostrands roligaste hemvideo

Det fick ja o Nicke igår..
Vi va borta i en stor lekpark o åkte pulka..
Det är en slänt upp till ett hus där man kan åka ner mot lekparken..
Bara en liten bit.. en lagom backe..
Först åkte ja o Nicke.. det är 2 hål bak så vi tog givetvis in snö... "jag äger inga skidbyxor"
Så nästa tur fick Nicke åka ensam..
Han ville åka på mage..

Det är ju plusgrader nu så snön smälter undan..
men detta va tidigt på morgonen så den va stenhård..
Man lixom flyger fram ovanpå.. nästan i luften..
Vilket gör att det går lite fortare =)

Ja iaf.. ja stog uppe i backen.. Nicke laddade i pulkan..
Han får iväg.. byter riktining.. ner mot BÄCKEN!!
ja skriker.. hoppa av.. medans ja kutar efter... trampar givetvis hål eftersom ja blir tyngre när ja springer..
jag faller handlöst framåt.. skrapar handflatorna..
Upp igen o fram mot Nicke..
Som kommer lunkades upp ifrån bäcken..
Inte blöt... tack gode gud..

Hade han kört ner 2 meter åt vä hade det vart rätt i spat..
Här låg det tack gode gud en massa o is o snö!!

Jepp, så om man hade sett det här från åskådarplats hade det nog sett väldigt väldigt roligt ut :D
Typiskt mig dessutom!!..

Har en annna historia att dela med mig utav..
Detta är en kväll på jobbet...

Ca 18.40 är ja inne på småvägarna här i Hunnebo..
kollegera har pratat om att det är mkt vatten på detta ställe..
Äsch tänker ja.. ja va där häromdagen.. nu överdriver dom igen :P
Vi disskuterar även park,fickan.. o ja säger hur ja alltid kör fram o sedan backar in..
alla andra gör tvärtom..
Så ja gör som vanligt..
Men mitt i svängen på väg in i fickan.. ja då brister isen..
och ja fastnar med båda framdäcken i varsin stor håla med vatten..
ca 10-15cm is ovan.. sedan bara en MASSA vatten... ända upp till halva däcket ca..
det är dessutom svinhalt med all is runt hela bilen..
Sa ja att ja står mitt i vägen??
dock en rätt öde väg där oftast bara fotgängare passerar..
bor väl en o annan i hus innanför..
Ja, jag öser i ena hålan..försöker me att lägga en matta under däcken.. den druknar..
Ja står med is ända upp till kofångaren..
Får ringa kollegerna.. som ringer chefen.. ja detta är en lördag kväll..
ja måste ringa bärgaren.. Wiiee..
Går in till min vårdtagare o gör det ja ska..
ja va ser ja då??.. strålkastare..
TOPPEN!!..
en kille i min ålder stiger ur... ganska finklädd.. ser npg inte så illa ut.. tittar inte så noga.. NEJ DET GÖR JA FAKTISKT INTE ;)
ja säger, ja har kört fast.. han.. kan du flytta den snart??
jag- nej ja sitter verkligen FAST!!
ja kan hjälpa dig o putta lite.. Jag,,, tror inte det hjälper.. den sitter FAST..
Han ska hämta en annan kille i min ålder.. dom ska visst på galej..
Och här sitter ja.. en tjej på 26 som har kört fast..
o dom tror dom kan PUTTA loss mig.. Ja tjena...
Saken är den att det sprutade en massa vatten ifrån vä framdäcket..
hade god lust o be han ställa sig där..
Ja, tjii fick han.. ja kom inte en cm..

Fick i af ringt bärgare som skulle möta upp mig..
Gullig kille på försäkringsbolaget :)
vilket va fel dessutom.. man han hade ändå ringt bärgaren innan han kom på det :)
Gullig,, sa ja inte :P

Ja, jag får mött upp honom en 40 min senare..
han får loss bilen på ett kick..
ja letar efter pinne att sätta i mina fina gropar..
klättrar upp på en STOR hög snö.. som ja glider igenom.. upp till ljumsken.. snö överallt..
Sa ja att ja halkade ett antal ggr??.. men bilen höll mig på fötterna.. tack gode gud..
Ja iaf.. ja o snubben står o ska sätta i pinnarna ja fick fram..
Ja.. då trampar ja ner i vattnet.. ISKALLT..
hem o byta strumpor o skor... redan försenad kan ja lova..

ja det va det det-.-.-- men givetvis vid mitt sista besök va ja tvungen att halka igen..
Fick dock tag i ett räcke!!..

Oj, detta bidde långt...

Kommentarer
Postat av: Mary

Haha.. Kul KUl KUL !!!

2010-03-14 @ 21:07:51
Postat av: Anna

Haha! Underhållande :)

2010-03-17 @ 06:54:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0