TrilleTur..

Idag har vi varit på trilletur..
Dvs vi va 12 mammor o 14 barn (2 tvillingpar)
Gick en riktigt riktigt lång promenad..
ca 1 timma...
Dom flesta barnen sov..
Och Nicke Nyfiken somnade också efter en stund..
Lite trångt i vagnen dock :P
men han fick till det o sov så gott så gott..

Turen avslutades på ett matställe..
In med alla mammor o vissa vagnar.. andra sov på utsidan..

Väckte nicke o vi beställde mat..
ja ett supergott pitabröd med en suveränt god kyckling i..
Lilleman fick pommes som han doppade i vitlökssås..
det dröjde dock innan vi fick maten o lilleman skötte sig exemplariskt..(till min förvåning)..

Sen bar det av hemåt o då kom bästaste bestemor :D <3
Nicke fick 2 fina tshirtar..  en diesel o en med en giraff :)

Vi har tagit en god kopp Kaffe med sockerkaka...
Och nu är det slapptid..


resen hit igår gick hur fint som hellst..
ja just, har ju glömt o sagt att ja i lilleman o tyzon e i Norge :)
Åkte igår.. ca 3 timmar..
Vi åkte även färja över på en 30 min..
Vilket va spännande.. vi hade val o hajspaning ;)

Nicke va jättelugn i bilen o allt gick fint..
förutom min mil ja körde lite tokigt.. men det hör ju till ;)
Han sov gott inatt o somnade själv (me tyzon iofs) på eget rum..
Vi delar säng men han somnade själv.. Duktig Kille..

Dock är han ganska livlig :)
dom 11åriga tvillingarna (krabborna) far runt i sina gåstolar här o han är inte helt tillfreds med det ;)
Lite bossig.. lite hårdhänt... Lite småsur o bestämande.. :)
Alla leksaker ska tömmas ut precis som hemma.. o han har EGEN STARK VILJA..
Fast det är väl bra det med antar jag...

Nej nu blir det soffläge innan lite kvällsmat!!..
Sen har ja lovat fisen mys i soffan under täcket med lite chips o sånt!!..

På Fredag styr vi bilen hemåt!!..
Möjligen så ja hinner stanna i svinesund o shoppa lite ;)

Ska ju dessutom köpa med mig CHOKLAD hem..
4klöver är ett MÅSTE!!!... o stratos.. men 4klöver.. det är ngt i klass för sig själv..

Och så paprika chips till lillebror ;)
Det köpte vi alltid när vi va små så fort vi va i norge,.,,
mamma köpte med ett helt lager hem :)

Love to you at home <3

Kommentarer
Postat av: Mary

Åhh va gött att resan gick bra.. O att ni har d så mysigt.. Du e värd en liten minisemster..

jag, jag tar hand om våra på jobbet =)

2010-03-11 @ 16:47:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0