Tekakor

Recept..

2 1/2 dl havregryn
5 dl vatten
2 msk socker
1 tsk salt
50 g Margarin
50g jäst
ca 10 dl mjöl

Dessa goda gjorde ja nu ikväll =)
rykande färska...



Lägg grynen i en bunke
Koka upp vattnet o häll det över..
Klicka i smör
Låt svalna till ca 37 grader
Häll i mjölet där ja blandat i min torrjäst (annars smula ner den i vattnet me grynen) o tillsätt sedan mjölet.
Salt samt socker..

ja kör min deg i en matberedare..

Låt jäsa 30 min..
gör sedan bullar o platta till..
nagga dom o sedan grädda i mitten 225grader ca 6 min..

Super enkelt o super GOTT :D

Lycka till!!..


Kommentarer
Postat av: Anna

De ska jag testa till frukost imorn :)

2010-05-22 @ 00:08:58
Postat av: Anna

Testade dem, riktigt goda. Antar att det är havregrynen som gjorde dem lite mer icke-torra. Eller? Fick dock använda med än 10 dl mjöl..

Tack för tipset, receptet är inskrivet i min receptbok :)

2010-05-23 @ 12:02:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0